REPUBLICA DOMINICANA.

"Štěstí je tá krásná přepychová věc" (M. Horáček)
Ale pekne po poriadku. Všetko sa to začalo keď mi niekedy v polovici Júna 2012 zazvonil mobil s otázkou či som vypĺňala anketu o vysnívanej dovolenkovej destinácii. Povedala som neviem, no následne po pár otázkach mi bolo oznámené že poletím do Karibiku. Po telefonáte som bežala za mamou do spálne a od šťastia som sa rozplakala a ona si myslela že si z nej  len robím srandu :D Dokonca som si aj ja myslela že možno to je len sranda. Ale nebola. A tak som pekne krásne letela štyri dni po mojich devätnástych narodeninách z Viedne do Dusseldorfu a odtiaľ do Punta Cana v Dominikánskej republike (asi) 4408 námorných míl vzdialených od môjho rodiska. Celé mi to prišlo tak trochu ako sci-fi a navyše, že by naozaj vtedy platilo: "Štastie v hre, neštastie v láske?"
P.S.: tento príspevok si nekladie za cieľ chvastať sa, len chce zdielať jeden z cestovateľských zážitkov a možno povzbudiť k súťaživosti, niekedy sa to naozaj oplatí :) 
P.S.2: a tak trochu je to aj o osobnom vyrovnaní sa a premene spomienok

Peknú slnečnú Bratislavskú Nedeľu! :)

jesť treba (aj v lietadle) / výtvarné prevedenie mojej predstavy o Dominikánskej (celkom realistické :D)/ "ešte včera si mi staval paláce domy, mojej naivity si len ďalší omyl, ešte včera si mi sadil v Tatrách palmovú alej, nevadí, idem hrať solitaire ďalej" (Katarzia) / obláčiky

Punta Cana Internation Airport
"place where you can be totally focused on the people and things you love"

"Na tomto letisku nemá byť ten Grejp festival? Ani Pohoda? Ups! :D"

Golf?


Nebuď labuť!


Jedlo v takýchto nóbl rezortoch je kapitola sama o sebe. De facto každý večer má človek po rezervácii možnosť vyskúšať inú kuchyňu a ochutnať (prejesť sa) od steakov cez mexické špeciality až po tú najlepšiu pizzu a sushi. 

V takzvaných bufetoch si zasa každý zoberie to na čo má chuť...alebo aj nie :D

Alkohol je ďalšia kapitola. Najrôznejšie drinky, no samozrejme vedú tie s rumom. Opiť sa z nich príliš nedá (napriek veľkej horúčave), no ako osvieženie poslúžia dobre. Jediný krát keď mi niečo trocha udrelo do hlavy bolo keď som porazila Rusku a Američanku na plážovej súťaži žien v pití piva (na rýchlosť). HA! :D A akurát tento môj počin nie je nikde zdokumentovaný, a aj diplom ktorý som mala dostať sa stratil alebo čo. FAIL! Ale aspoň mám prúpovídku.

Aj 7 dní je veľa na ustavičné vylihovanie na pláži, kúpanie, jedenie a spánok a tak je fajn ísť na výlet (ten som si už platila). A ísť naň v takomto super Eco-Caribe buse s naj naj sprievodcami je sen! :)

Navštívili sme "miestnu" školu, kde nás privítal učiteľ, ktorému na ruke žiarili zlaté hodinky.

Viete si predstaviť, že by ste chodili do školy v takomto prostredí?

Ochutnali sme origoš cukrovú trstinu useknutú drsnými chlapcami za pomoci mačety.

Navštívili sme obrovskú Basílica Catedral Nuestra Señora de la Altagracia zasvätenú Panne Márii Altagracii, ktorá je patrónkou národa. Nachádza sa v ôsmom najväčšom meste Dominikánskej republiky Higüey. Vysvätená bola pápežom Pavlom VI (1970) a navštívil ju aj pápež Ján Pavol II (1992) a bola fákt obrovská.

Prešli sme sa aj miestnym trhom kde boli na predaj hlavne ryby, zelenina a ovocie.

V autobuse bola počas presunov po celú dobu dobrá nálada, dokonca sa aj tancovalo. Žeby v tom mala prsty Mamajuana? Nie nie je to žiadna osoba ale tradičný alkohol ktorý pozostáva z kombinácie rumu a červeného vína ktoré spolu lúhujú v kôre stromov, a zmesi byliniek a korenia. A údajne miestni tento "elixír" považujú aj za afrodiziakum. Ktovie prečo nás tým nalievali? :D

Ďalšou zastávkou bola miestna farma, kde nás vítali deti s kvetinkami za ktoré zrejme očakávali recipročne aspoň drobný peniaz.

Najrôznejšie banány s účinkami napríklad aj proti prostate (obr.č.1) a plody kakaovníka, to všetko sme mohli ochutnať. Kakaové bôby či tradičný alkohol Mamaujana sme si mohli kúpiť u miestneho farmára ako suveníry. 

Kávovník

Mali sme možnosť pozrieť si výrobu syra


Jazda na (mini) koníkoch po pláži bola super, okruh sme si dali dokonca dva krát :)


Poslednou zastávkou bola návšteva "ľudového" liečiteľa, šamana, ktorého sa asi všetci okrem mňa a našich sprievodcov báli. Po rukách mi prechádzal s údajne liečivými rastlinkami aby mi dobre slúžili. Neviem čo to bolo, ale mám taký pocit že spojenie spálenia a štipľavých rastlín nebolo až také super ako sa zdalo :D

A na záver výletu fotka s našimi skvelými sprievodcami :)


Druhý výlet bol skôr oddychový ako zážitkový, plavba katamaránom na ostrov, kde sme mali možnosť ochutnať rybie a morské špeciality na grile, okúpať sa a plavba rýchlo-loďou zase naspäť.



V priezračne čistej vode na plytčine kde nám zastavili sme mali možnosť pozorovať divoké kone na pobreží, ale aj krásne veľké morské hviezdice.

Všetko má svoj začiatok a koniec a tak bolo treba pobaliť sa a ísť naspäť domov.

Ale predtým ešte posledná fotka na pláži musí byť. :)

Celkom "dobrý" joke bol keď nám na letisku povedali že letieť spať môže iba jeden z nás lebo neviem čo, nie je miesto v lietadle. Bohvie čo by sa stalo kebyže poviem tak ja tu teda ostávam. :D

A na záver jedna z cesty domov už v lietadle (áno nakoniec mali dve miesta). Ako mohlo byť zrejmé na tejto dovolenke som nebola sama, ale ako sa hovorí čo bolo bolo a preto moje "múdre" rady znejú:
1. protiklady sa priťahujú= bullshit :D (viď. foto)
2. láska na prvý pohľad= bullshit II :D (pozri sa minimálne 2x a použi aj rozum)
3. ja zjem všetko ale jedlo v lietadle bolo ehm...radšej paštiku! :D
4. život je smieška smieškovská, don´t be so serious! 

photos by me and džejkej 




Komentáre

Obľúbené príspevky