DVA/ VIEDEŇ .. PRAHA .. BUDAPEŠŤ ..



Dva vlaky, dva kone, dva dni, dve noci, dve kozliatka, dve kávy, dva pivá (:D).
DVA, DVA, DVA. A do toho si v Budapešti spomeniem na moju <3 kapelu DVA! Poznáte ten pocit keď znova objavíte Vami už objavenú kapelu? Len na čas sa schovala niekam pod lístie (alebo sneh) a potom zrazu počujete maďarčinu a je to tam! Bam! A vôbec...celé je to krásne.

Od začiatku roka som sa ocitla vo Viedni, Prahe a Budapešti. Ani jeden z výletov nebol klasický sightseeing, no o to hlbšie zostávajú v mojej pamäti. Uličky, zákutia, kaviarničky a jedlo! Niekedy až bezbrehé blúdenie, či túlanie sa mestom (to mám najradšej). Samozrejme aj keď nejaké "plány" (aj mapy) boli, vo finále vždy synchronicita povedala kam mám/e ísť. 
Ale tak to už raz býva keď sa človek nechá unášať. A je to super! :) 


V-I-E-D-E-Ň

Univerzita (keď wécko treba) / Hipsta kaviareň

KAM VO VIEDNI NA PIVO/ KÁVU

1. Salm bräu- Mini pivovar a reštika. Pivo samozrejme drahšie ako u nás, ale asi taký Viedenský priemer (4 € za pol litra). No robia vlastné pivo. Ak prídete však len na jedno v čase obeda tak ako my, tak očakávajte veľmi udivený výraz čašníka. :D 
2. Naschmarkt- Asi najväčší open air trh vo Viedni. Sortiment je prevažne s exotickým nádychom, či už sú to koreniny, hummus, olivy a falafel. Ak človek chce obed do ruky, toto je ideálne miesto (aj keď nám mrzli ruky a skoro nás odfúklo), v lete určite. Dajú Vám aj ochutnať a možno aj zjednáte cenu.
3. Hipster kaviareň ktorej meno neviem/e a ani ulicu kde bola. Bohužiaľ. Niektoré (dobré) veci ostanú skryté. :D 


P-R-A-H-A
Franz, pražský kocúr jak má byť! (trochu mi pripomína kocúra Tima z našej chalupy):) 

sklíčka, všade samé sklíčka (dotykov)...a zrkadlá!

opadaná omietka, básne, milujem reálie tie staré, ja verím v silu slov...<3 živé kvety


KAM V PRAHE NA PIVO/ JEDLO/ PARTY :

1. Palác Akropolis, Kubelíkova 27- Hudba, divadlo, festivaly, DJ´s. A tiež reštika a piváreň.  
2. Loving Hut, všade po Prahe-  Hovoria o sebe že sú veganská reštika, ale sú skôr bistro, resp. "táckareň". Jedlo je však chutné, účtuje sa za gramáž, takže viac sa oplatí prísť počas happy hour (vždy tak hoďku pred koncom?).
3. Pastva, Nádražní 102- Vegan restaurant & café. Čo viac dodať? Majú aj pivo. Jedlo výborné, ceny v poho, len tá porcia je viac ako veľká tak radšej si nedávajte polievku aj burger! :D


B-U-D-A-P-E-Š-Ť
Faces of beer exhibition, Élesztoház! :) / Szabadság híd ejkejej Most slobody 
(keď nepríde loď tak ostáva už len fotiť sa)


KAM V BUDAPEŠTI NA PIVO/ KÁVU/ JEDLO:

1. Brew Bar, Madách Imre u. 3- Super káva, super servis, ceny ako všade (za filtrovanú kávu). Asi nie je čo vytknúť! Hneď vedľa je My Little Melbourne Coffe, no sú v podstate prepojení.
2. ÉlesztoházTűzoltó u. 22- Pre milovníkov piva ideálne. Táto piváreň s cca 20 druhmi pív na čape s malých pivovarov z Maďarska nadchne okrem iného svojim interiérom a exteriérom. Podnik je totiž jedným z ruin pubs! Na tejto adrese je tiež milá kaviarňo-čajovňo-čokoládovňa a "bear-asylum for humans" Rengeteg, ktorú sme už nestihli ale nabudúce určite! Bola totiž plná medveďov (plyšových) a trochu mi to pripomínalo Améliu z akéhosi dôvodu.
3. Retro Büfé, Bajcsy Zsilinszky u. | Arany Janos u. metro station - Maďarský street food stánok, ktorý určite stojí za vyskúšanie! Langoš stojí cca 2 € (v Bratislave na Kamennom 2,8 €!) a ja som ho nevládala dojesť!
4. Hummus bar- Budapeštiansky franchise- Hummus, falafel, šaláty, polievky! Ja som mala zeleninovú s kuskusom a popravde bola to moja záchrana. Ceny v pohode, obsluha milá, wifi majú.
5. Nagy Vásárcsarnok ejkejej Central Market Hall, Vámház krt. 1-3- Tu človek nájde všetko od klobás, zeleniny, jedla v bufáčoch na stojáka, až po pohľadnice, napodobeniny krojov, a tie najbizarnejšie suveníry. 
6. Rákoczi Téri Vásárcsarnok ejkejej proste lokálna tržnica, Rákoczi tér- Lokálne jedlo. Mäso, zelenina a ovocie, syry (rada nad zlato: nekupujte si syr v črievku a nepokúšajte sa ho otvárať zubami! ten ich obal je iný ako náš!:D) a čerstvé pečivo. Ideálne na nákup raňajok. 

Király & Kazinczy utca street art

Printa/ Retrock/ Printa/ Manufaktor/ Brew Bar/ Printa/ Ludovika/ Ludovika


KAM V BUDAPEŠTI ZA NÁKUPMI:

1. Retrock, Anker koz 2-4- Vintage, dizajn, second hand shop. Vošla som a jediné čo som si v duchu povedala bolo "ci pána"! Sen všetkých sekáčových maniakov na dvoch poschodiach. Od tričiek s kapelami, trblietavych šiat "po tvojej babke" až po tie najväčšie minulé, súčasné aj budúce trendy hipsterov. Dokonca aj retro turistické veci! Všetko v top stave, čomu ofc zodpovedajú aj ceny. Pre nebezpečenstvo nákupu som radšej odišla a v hlave si hovorila "nič som nevidela". :D 
2. Ludovika, Rumbach Sebestyén u. 15- Vintage shop a secondhand. Milý, malý, útulný. Privítajú Vás v ňom dvaja milí psíkovia (aj teta :D). Ak máte nedostatok old skuul svetrov (alebo čohokolvek), toto je to pravé miesto!
3. Manufaktor, Síp u. 24- Do tohto obchodíku ma zaviedla náhoda-nenáhoda. Stojím, obzerám sa a zrazu ma osloví slečna čo obchod ide akurát otvárať. Prepne semafór vo výklade z červenej na zelenú a púšťa ma dnu do magického minipriestoru (asi 2x2 metre!). Bolo to ako v rozprávke. Marionety, tieňové divadlá, čarovné pohľadnice, optické hračky. Proste všetko po čom túži večne detská duša. <3
4. Printa Cafe, Rumbach Sebestyén u. 10- Kaviareň a dizajn shop v jednom. Drahšie veci, no fakt krásny dizajn. Najviac ma dostala bicyklová kolekcia pre deti, aha TU! Škoda len že nemám deti, resp. ak raz budem mať tak budú nosiť cyklo merch! Haha. :D 




photos by me & my love

Komentáre

Obľúbené príspevky