2016

 2016



Naozajstné zistenia

1. Zistenie že láska hýbe svetom
2. Zistenie že ma baví variť (bezmäsité jedlá a polievky!) :)
3. Zistenie že Brno je naozaj, naozaj láska <3
4. Zistenie že všetko má svoj začiatok a koniec a fráza z rozprávok "žili šťastne až kým nepomreli" je tak trochu klamstvo
5. Zistenie že náhody naozaj nejsou!!!!
6. Zistenie že mám talent na strácanie vecí
7. Zistenie že som kaviarenský povalač
8. Zistenie že mám naozaj rada psov, ňuňu! (ale slon je stále n.1)
9. Zistenie, že v prvom rade je na nás ako sa správame k okoliu, svetu, prírode...respektíve ako povedal Gandhi:"Be the change you wish to see in the world."

Čas strávený s ľuďmi ktorých mám nesmierne rada a je mi s nimi nesmierne dobre :) 

Čím viac kamarátov (a ja vlastne tiež) je rozlietaných po svete, tým viac si vážim každú chvíľu, ktorú môžeme spolu stráviť. Naozaj. Lebo si uvedomujem že to nie je samozrejmosť. Lebo veď čas je drahý, čas sú peniaze a fejsbúky už sú aj tak out. Takže...ĎAKUJEM VÁM moji milí! :)Ja budem každý deň vďačná za niečo (a špeciálne za momenty s blízkymi) a poctivo si to zapíšem do svojho POHODiÁR 2017, ktorý som dostala. A o to viac sa z neho teším, lebo jeho kúpa pomohla aj niekomu, kto to naozaj potrebuje. Ak ešte nemáte diár, možno posledné kusy budú u predajcov Nota Bene. Ale pozor! minulý rok šli ako teplé rožky a mne sa neušiel. :/

Top kuultúrne udalosti roka

1. Výstava The Happy Show by Stefan Sagmeister, MAK Vienna
2. TEDx Youth, Bratislava
3. Výstava Strach z neznámeho, Kunsthalle Bratislava
4. Grape festival, letisko Piešťany
5. Festival komixu KOMA, Brno
6. Výstava Slovensko- Slovinská dimenzia (ejkejej 5 minút slávy:P)
7. Bienále dizajnu, Brno
8. Divadelné predstavenie A pak už tam nezbyl ani jeden aneb Deset malých černoušku, Národní divadlo Brno
9. Koncert Talent Transport, Doroty Nvotovej, Jakuba Ursinihy- Peter a Lucia, Music Lab Brno

 3 nové krajiny- sused, sever a juh

1.-3. Poľsko: Wroclaw, čarovné kostoly, pierogi, zapiekanka, krowky, biedronka!
4.-6. Dánsko: Kodaň, veľká morská panna, Christiania a trampolíny!:D
7.-9. Španielsko: Barcelona, Park Güell, palmy, pláž, Sagrada Familia...

 3 ročné obdobia vo Švédsku

1.-3. Leto: horúci piesok, studené more, a 120 kilákov na bicykli
4.-6.: Jeseň: meninová drezina, káva, listy (a pohľadnice)
7.-9.: Zima: "čoskoro sú Vianoce, stromček sa nám ligoce", Glogg nám v bruchách žblnkoce a píšem Vianočné prianie Tomten-ovi (Švédskemu Ježiškovi)
A zamilovala som si (sa) to tam! <3

Rekordný počet letov

Už neviem koľko ich presne bolo, ale bolo ich veľa. Videla som z vtáčej perspektívy Jaslovské Bohunice (obr.9), (asi) Pyreneje (obr.2), polia, rieky, domy, stromy, moria, oblaky. Videla som (a počula) uplakané deti, aj dospelých, keď sa lúčili. Niektorí sa zasa radovali keď sa vítali. Mám taký pocit že "videla som už miliardy ľudí".

Urban, urban, urban

1.-3. Praha: Veľká noc, Jún, August, 12 dní, stovežatá a vždy iná!
4.-6. Londýn: zaujímavé, že som sa (ani nič) nestratila! Prvý krát som behala bez dozoru v tak veľkom meste! Ale to len vďaka super sprievodcovi, navigátorovi a hostiteľovi. :)
7.-9.: Brno, Budapešť, Brno: celý semester som videla na tvárach ľudí ten istý výraz, keď sa dozvedeli že som v Brne. Na semester. Na Erasmus. A bolo to celkom smiešne. Lebo veď áno, zaujímavé je keď ide človek do Tramtárie, Kocúrkova, alebo Honolulu, to je jasné. Ale myslím si že zaujímavé je aj keď človek pozná vôňu svojej ulice, svojho suseda a to čo sa skrýva za rohom. O tom možno potom podrobnejšie. :) Bolo to jedno z mojich doterajších naj rozhodnutí, tak! Lebo do Brna sa človek zamiluje na prvý pohľad, na prvé pivo, na paternoster a vôbec!

Bratislavské potešenie roka- otvorenie nového Starého mosta

Niekomu sa to môže zdať ako banalita, a samozrejme vždy niekto bude frflať, ale pre cyklistov a chodcov je to veru veľká a skvelá vec! Dokonca sme si so Simi vyskúšali aj jazdu cez most na historickej drezine! Wau :)

Nové miesta mesta (a okolia)

Aj o Bratislave (a okolí) často počuť že "ále veď tam nič nie je" a bla bla bla. Keď to počujem tak mi ide vybuchnúť hlava! Veď keď človek sedí doma (alebo na vlakovej či autobusovej stanici) na zadku tak tam naozaj nič nie je. Koliba, Železná, Dúbravské lesy, Sandberg, Most Chucka Norrisa, Stupavská bio farma, Gabčíkovo, Šamorín a tak dále. Každopádne je toho viac ako bežný smrteľník dokáže za rok obehať. :) A stihla som aj dve cyklojazdy Critical Mass (obr.9)! :) Aj málo sa ráta!

Jedlo je dar!

Kuchársku knihu zatiaľ nevydám (aj keď je to teraz v kurze), ale niečo som sa naučila. Naučila som sa že môžem povedať nie. Aj keď som bola vychovaná v zmysle "zjesť a hlavne nič nenechať na tanieri" (za čo som inak nesmierne rada lebo plytvať sa nemá a ľudia ktorí vyhadzujú jedlo by sa mali tiež vyhodiť), tak zisťujem že niektoré veci keď nechcem nemusím. Stačí povedať nie a potom to už ide. Ľudia si zvyknú (len babka nie :D) aj na to že si mäso nedám, a napokon moja rodinka mi vždy vyhovela a mali sme dokonalé vege "menúčka" za čo som im nesmierne vďačná! :)
A top 3 jedlá? Ovsená kaša, mrkvová (krémová) polievka a tofu na všetky spôsoby! :)

In vino veritas, in pivo tiež

Takže okrem toho že som kaviarenský povaľač, som sa stala aj "rotujúcim štamgastom" (skoro ako "rotujúca pípa"). Nemám stály podnik, skôr pár skalných ľudí, ktorí rotujú so mnou. A je to fajn, vlastne je to super! Priznanie roka: raz som uvažovala, aké by to bolo, keby som si vymazala z fejsbúku všetkých tých s ktorými som na pive nikdy nebola, no napokon som si uvedomila že to je blbosť tak isto ako odsúdiť niekoho za inú farbu ponožiek alebo to, či spáva s gombíkmi pri nohách alebo pri hlave! :D

Zmrzlinové šialenstvo

Koun. Tam sa to všetko začalo. Keď som na pohovore dostala info že budem mať vypracovaný "bicák" tak som sa v duchu zasmiala a myslela si, že to bolo povedané s nadsázkou. A nebolo. Ale veru neviem si predstaviť sladšiu (a lepšiu) brigádu na jaro-leto. Bolo to úžasné, bolo to magické, bolo to niekedy až dychberúce, ale stálo to za to a ja som neskutočne rada že som mala tú možnosť byť v tak super kolektíve, prostredí a zamilovať si zmrzlinu viac ako kedykoľvek predtým. Navyše tiež bolo zaujímavé, ako sa ľudia so mnou chceli "kamošiť", lebo robím v tej najsuper zmrzlinárni. :D Bol to taký srandovný pocit. Ale bola by som tam bývala s radosťou dodnes, keby som nebola mimo mesto a tak. A verte mi, vyskúšala som rôzne iné home-made zmrzliny (gelato) na Slovensku, v Česku, Poľsku, Chorvátsku, dokonca Španielsku a objektívne hodnotím že všade mi niečo chýbalo...asi tá tajná prísada, láska. Ups, akože ste nič nevideli! :D

 Poštové šialenstvo

Posielanie pohľadníc a listov sa stalo defakto mojím hobby. Je to pre niekoho možno naivné a romantické, ale keby zrušili poštu tak mne sa zrúti svet a asi si kúpim a vycvičím poštového holuba. Čo dodať? Baví ma to...od momentu vyberania krásnej pohľadnice, cez písanie až po vhadzovanie do schránky. A taktiež kontrolovanie schránky a nájdenie papierového pokladu je top topov! :) Dajte sa na to tiež, je to finančne nenáročné, posilňuje to vzťahy a posielať listy si môžete aj v rámci jednej domácnosti. Naozaj! Dežo Ursiny si so svojim synom Kubom tiež kedysi takto písavali a dnes je z toho knižka Ahoj tato, milý Kubo. Odporúčam, dojme až k slzám!

Udalosť ktorá ma zasiahla, bum!

Nemôže byť všetko veselé, to všetci dobre vieme. Aj v rozprávkach sú zlí draci, ježibaby a čerti, ale nakoniec všetko dobre dopadne. A v živote sú tiež takí draci, ježibaby a čerti, ktorí chcú len zle-nedobre. Lebo možno im niekto kedysi robil zle-nedobre. Alebo ich možno nikto nikdy neobjal, nepoďakoval, nerozosmial, nepotešil. A potom jedinou útechou sú peniaze, nerastné suroviny, a násilie. Not good. Na všetkom "zlom" je ale hádam vždy aj niečo dobré. Veď odpradávna je známe (a na to sú aj relevantné výskumy!) že zlo, pohromy, katastrofy a iné nepriaznivé situácie jednak zbližujú, no a tiež vyúsťujú do niečoho pozitívneho, lepšieho. Lebo vždy tá krivka ide hore a dole. Pre mňa osobne bola symbolom sily a odvahy v tomto roku vlna učiteľských štrajkov. Áno viem, zase raz som trošku ovplyvnená, ale kto nie je? Myslím si, že všetko to úsilie malo zmysel. Aj keď tak ako bojovníci po boji sú unavení, aj učitelia nepochybne sú, a asi aj celý svet je. Ale malo to zmysel. Verím že áno, a virtuálne tlieskam (aj so standing ovation) všetkým tým ktorí bojovali, bojujú a budú bojovať (s rozumom a citom pre dobrú vec samozrejme)! :)

Top oslavy a svadba roka

Tento rok moja mamina oslávila krásne jubileum, a párty to bola ozaj vydarená! Boli torty, ohňostroj (viď foto), tanečky, karaoke, tanečné "karaoke", retro fotky a hlavne dobrá nálada. (len ten Vietnamský striptér neprišiel, čo je možno aj dobre :D) Sestra prekročila pomyselnú hranicu dospelosti, usporiadala párty (snáď ako sa patrí) a nás všetkých vyhnala z bytu! (ale len na jednu noc, takže pohoda :D) No a Soňa alias Jam, sa ako prvá z mojich kamarátok a aj spolužiačok z VŠ vydala! Bolo to mega, nezabudnuteľné, kedy sa východ a západ definitívne spojil a všetci sme im zapriali a na ich počesť hodovali a tancovali do rána bieleho! :) Ja som neoslávila žiadne extra jubileum, iba deviate patnáctiny, ani som sa nevydala, len som sa zamilovala...do celého sveta, ľudí, hlavne tých dobrých a do jedného ešte o trošku viac O:)

Tak si prajme (ja viem že to už sa prialo, ale bola som chorá a skúškové a párty a nefungujúce "internety"!) aby sme sa tešili, aby sme mali dôvody na oslavy a radosti, viac ako na starosti a choroby, aby sme sa mali vzájomne radi a prinajmenšom sa rešpektovali, aby sme neprestali snívať (lebo čo je horšie ako upadnúť do cynizmu?), aby sme boli aktívni, ale nie hyperaktívni, aby sme sa ešte viac vzájomne počúvali, podporovali a aby sloboda a mier boli. S pozitívnym myslením ďalej zájdeš a aj keď je to dosť veľa prianí na jeden rok (alebo život?) tak si myslím, že v prianiach netreba byť skromný a treba veriť že čím viac si prajeme, tým viac sa nám splní. :)

peace & love in 2017 želá L. alias slon v pive

photos by me & other friends

Komentáre

Obľúbené príspevky