KAM NA KÁVU V BRATISLAVE VOL. 2


Tak a je tu pokračovanie tipov kam zájsť na kafe v Bratislave. Tentokrát bez zbytočných úvodných omáčok okolo. Tie je možné nájsť spolu s 10 tipmi v prvom príspevku KAM NA KÁVU V BRATISLAVE VOL. 1. 

Tak teda druhá vyvolená desiatka. :)

Začnem tak trochu nezvyčajnou kávičkou, ktorou je Arabská (Turecká) káva, pripravená špeciálnou technikou a to varením v džezve. Špecifickosť chuti je tiež v pridanom kardamóne, alebo inom korení. Techník a spôsobov ako pripraviť tento druh kávy je však určite viacero. 
Kaviareň Five Points je jedna z mála kde som niečo takéto v Bratislave mala možnosť vidieť a ochutnať. Naozaj oceňujem servírovanie tak ako má byť, k puncu dokonalosti chýba už len kúsok baklavy, alebo tureckého želé (ktoré nejak neobľubujem, ale na Balkáne som také zažila). Plusové body udeľujem kaviarni učite tiež za milú obsluhu (zatiaľ som tam zažila naozaj milý a ochotný personál). V ponuke toho majú pre kávičkárov naozaj dosť a myslím že radi poradia aj čo sa výberu týka. A tiež tam vraj varia (neoskúšané) a majú fajné koláče (oskúšané a dobré).

Arabská káva (na obrázku): 1,8 
Espresso: 1,6 

Bistro St. Germain
Na obrázku je síce cappuccino, ktoré už nepijem (zo zdravotných aj racionálnych dôvodov), ale predsa som sa túto kaviareň rozhodla zaradiť do výberu.
Je skvelá svojim interiérom a aj polohou (hneď oproti Kinu Lumiére).
TIP na skvelé rande: film v kine Lumiére (v niektorej kinosále majú aj tzv. "love seats" :D), a potom pohár (alebo fľaša? :D) nejakého dobrého vína v Bistre St. Germain! A predtým možno aj tá káva. Do tejto scenérie mi ešte zapadá červená ruža. <3
Späť k téme. Čo sa kávy týka, predpokladám že tam majú práve jeden druh dostatočne dobrej kávy. Servírovanie ako za starých čias, tomu celému dodáva špeciálny punc. :)

Cappuccino (na obrázku): 2,19 
Espresso: 1.39 

Môj Bar je taká milá malá kaviarňo-vináreň v blízkosti Šafka. Práve preto sme tam sem-tam zavítali počas študentských čias so spolužiačkami. A tiež preto, lebo sa tam človek cíti dobre a takmer ako doma. Kávu majú takú, čo sa volá že Mio Caffé a je z Talianskej pražiarne. Vína majú Slovenské (primárne Skalické:)) a povedala by som že tiež dobrý výber. Aj nejaké koláčiky a slané pochúťky sa nájdu. Milý podnik s milou atmosférou a veľa veľa ovečkami v rôznej podobe (okrem živých :D) všade vôkol.

Espresso: 1,1 

Dobrodruh ma počas mojej prvej návštevy (asi to bolo s babami- Luckou, Jankou, Bibi) pomerne dosť nadchol. Jednak že to mám pomerne blízko, ale hlavne interér je celý taký...no proste cestovateľský. Mapy, knihy o cestovaní, a všelijaké iné dekorácie z rôznych kútov sveta. V rovnakom duchu je ladená aj ponuka kávy. Majú tu kávičky, aké aj v Barzzuz, akurát za vyššie ceny. Ale tak to už býva... Každopádne človek si môže vybrať kávu podľa krajiny pôvodu, v lepšom prípade obsluha poradí. Prostredie je výborné, ale nie je to tam bohvieako veľké a posledné dva razy sa stalo, že som prišla (nie sama) a nebolo ani jedno jediné miesto. Ľudia zistia čo je dobré, a hlavne veľa chlapov tam zavíta aj kvôli fajnému pivku (čo nie je štandard, že v kaviarni majú čapované pivo :D). Čo viem, tak Dobrodruh usporadúva aj cestovateľské prednášky, stačí sledovať ich Facebook. :)

Espresso (lungo): od 1,4 € (podľa konkrétneho typu kávy)

Toto nie je klasická kaviareň, ale mala som tam kávu už zopár krát a navyše to tam mám rada, takže Dobrožrúta sem zaraďujem a basta! :D A navyše, ak človek dostane kávu v šáločke ako na obrázku tak je to čistá rozprávka. Nevýhodou pre niektorých môže byť, že tu dostanú len jeden druh kávy. Filtrovanú. Ale tak napríklad mne to vyhovuje. Jednak že som človek nerozhodný a dvak, že mi taká káva ozaj chutí. Interiér je viac obchodíkom a pekárňou (zero waste, vegan a bezlepkovou) ako kaviarňou, ale ak človek nechce dlho vysedávať, ale má chuť na dobrú kávu tak je to ideálne. Samozrejme sa dá zobrať aj take-away, no ideálne do vlastných znovu-použieľných pohárov v duchu zero-waste filozofie samozrejme. :) Majú aj skvelé koláče (zatiaľ som ochutnala len ich Dobronuty- mňam!), ktoré sú vhodné aj pre ľudí čo nemôžu laktózu, lepok a podobne. No a samozrejme zero-waste vychytávky, či už super-duper Slovenská kozmetika (napr. tuhé šampúchy od Musk <3), veľa iných pomôcok a peknôstok pre život a tiež sa tu dajú kúpiť oriešky, sušené plody, múky, cestoviny a iné jedlé veci bez obalu. Stačí si priniesť ten svoj obal (nádobu, textilné vrecko) a navážiť si podľa potreby. Šikové slečny Dobro-žrútky rady pomôžu. :) 
Proste choďte tam (aspoň omrknúť) a zamilujte sa do zero-waste! <3

Cena za filter (šálka): 1,5 

Pána Králička určite všetci poznajú kvôli pojazdným kaviarňam. No má aj takú "kamennú", s pekným dizajnovo-minimalistickým interiérom (a trošku drahšou kávou-aspoň pre mňa). Nechodím tam často, ale nakoľko moja stará mama odtiaľ býva "čo by kameňom dohodil", už som tam zopár krát "zablúdila". :) Objednáva sa tu na bare ("Švédsky štýl"), čo nevadí, ale treba o tom vedieť. Vodu si človek môže načapovať podľa potreby z karáf, a na mlynčeku ak sa nemýlim sú zvyčajne dve kávy. Majú aj alternatívy (filter a tak), no za euríčko to nebude (preto už si skoro všade dávam presso, lebo jednoducho nie som taká bohatá :D). Priestor pekný, ale ako doma sa tu necítim. Napriek tomu že sa mi minimalistické veci páčia a fandím im, vo výsledku často na mňa pôsobia chladno a otvorený priestor kde spoza baru na mňa niekto potenciálne pozerá (pocit), vo mne vyvoláva domnienku, že by som mala kávu do seba hrknúť a ísť. Ak chcete stretnúť architektov, dizajnérov, ale aj rôznych muzikantov (napríklad v 3/3 prípadoch som tam videla týpka zo Zlokotu :D), tak ste na správnej adrese. 
Keď však dokončia Autobusovú stanicu a príde Vám návšteva a zoberiete ju ku Králičkovi, tak si určite neurobíte hanbu. :) 

Cena za espresso (lungo): 1,7 

Foxford, ktorý sídli presne tam kde Martinus by bol úplne super kaviarňou, keby nebol taký drahý (real and sad story :D). Napriek tomuto zisteniu si myslím, že nemajú núdzu o zákazníkov (pozorovanie), práve naopak. Dobrá je lokalita v centre mesta na Obchodnej a tiež to, že zastávka električiek sa nachádza hneď pred prevádzkou. No a samozrejme knihy všade vôkol, ktoré tiež dotvárajú atmošku. Čo sa samotnej kávy týka, nebola zlá, ale za tú cenu ma zas až tak neohúrila (a majú len jeden druh). Výhodou je že personál sa naozaj stará, rád doleje vodičku a ku káve je naozaj super maličký ale o to chutnejší mini-koláčik (sušienka?). Ale úprimne? Radšej bez koláčika, ale za polovičnú cenu. :)

Americano (na fotke): 2,3 
Espresso: 2,1 

La Putika bola kedysi pre nás s babami taký overený lokál. To bolo v čase kedy ešte iné kaviarne moc neboli a ak aj boli, tak boli ďaleko, alebo sme o nich nevedeli. Časníčky vtedy boli ešte milé (alebo sa nám to len zdalo?) a zaujímali sa o hostí. Postupom času nás "prestali mať rady" (asi sme sa príliš nahlas smiali, alebo čo) a my sme prestali mať rady ich. Káva klesala na kvalite a obsluha bola čím ďalej tým viac odutejšia. Neviem, možno je to pocit a možno realita. K výhodám Putiky patrí dobré umiestnenie prevádzok, a celkom obstojná ponuka. To znamená, že človek tam pokojne môže začať na káve (ktorá je veľmi veľmi priemerná) a skončiť pri pive s nakladaným hermelínom alebo dobrom ríbezláku. Ceny sú oukej, už len doladiť (motivovať) tú obsluhu a vymeniť dodávateľa kávy. :D

Espresso (lungo): 1,2 

Žufaňa je zase raz trošku iný koncept a nie je "typickou" kaviarňou. Je to niečo medzi raňajkárňou a bistrom. Ale teda majú aj kávičku, samozrejme. Veľký palec hore ide určite za prostredie, ktoré je jedinečné a fakt sa tam človek cíti dobre (aspoň ja teda). S maminou sme tam minule kecali a kecali, a mali sme v pláne hrať aj Scrabble (majú tam pár klasických hier aj knižiek na požičanie), ale k tomu sme sa ani nedostali, lebo prišla obsluha, že už je konec- zvonec a my že čooo? Skrátka ten čas uletel a bolo nám tam fajn. Káva napríklad mne chutila, mamine nie (lebo jej nechutí kyslá, resp. taká z vyššou aciditou). No a obsluhe tiež nie je čo vytknúť a určite ochutnajte niektorú super kašu alebo polievku, na ktoré sa v Žufani špecializujú. Celý ten koncept mi príde veľmi sympatický a navyše za ním stoja 3 sympatické baby. :)

Espresso (lungo): 1,6 

FUN FACT:
Žufaňa sa prekvapivo nenachádza v centre mesta, ale v Ružinove na Dulovom námestí, čo je inak krásne miesto. A je tam taká super fontána so sochou, ktorá sa volá že "Milenci" a jej autorom je Alexander Trizuljak.  Tento popredný slovenský sochár rovnakú sochu (bez fontány) umiestnil aj v Piešťanoch (v mojom obľúbenom meste) pri Kolonádovom moste (kde je tiež krásne!:))

Najlepšie na záver. Mojou ďalšou TOP-kou je jednoznačne Schondorf Bio Cafe. Je to malá, milá a trochu zastrčená kaviareň (také ja rada :)). Je to tam pekné, čisté, voňavé a majú dobrú kávu a za dobré ceny! :) Obsluha je milá a už hneď na začiatku donesie pohár/ džbán s vodou, čo je najsuper. No a pre tých čo nemôžu klasické mlieka, majú v ponuke alternatívy a to hneď niekoľko (mandľové, sójové, domáce kokosové) a taktiež za "ľudové" ceny. Okrem super pomeru kvalita/ cena sa mi páči aj to, že táto kaviareň sa na nič nehrá. Jednoducho to robia poctivo, majú kávu (a aj iné veci v ponuke) v bio kvalite, ale dovoliť si ju môže aj študent. Ak budete na Obchodnej tak sa tam rozhodne zájdite pozrieť, je to v tom dvore ako Radosť Music Club, respektíve oproti (cez koľajnice) ako je Tulipán Kebab (to musí ovládať každý! :D). A v lete sa hádam bude dať sedieť aj vonku, trošička. :)

Espresso (lungo): 1 




P.S.: tento post nie je sponzorovaný (kiež by :D) a všetky uvedené kávy boli hradené z vlastných zdrojov :)

P.S.2: V pokračovaní série príspevkov "Kam na kávu v Bratislave" sa môžete ešte tešiť na kaviarne (a priestory kde majú dobrú kávu) ako napríklad: Brew Bar Cafe, SORT, Sweet Beans, MONO café, Goriffee KafeBox/ KafeHaus, Black., Dot. Contemporary Art Gallery, FACH, art books coffee, Light Roast a mnohé iné... :)

P.S.3: Ak máte tipy na dobré kaviarne a pekné miesta s kávou v Bratislave, na Slovensku, alebo hocikde inde na svete, tak smelo píšte do komentárov. :) 




z kaviarne so šálkou v ruke zdraví Linda

<3






Komentáre

Obľúbené príspevky