ZLATÁ LOĎ.

Určite každý aspoň raz premýšľal čo by si zobral na opustený ostrov. Bez akých vecí by neprežil. Niektorí ľudia uvažujú v praktickej rovine a vo výbave tak nemôže chýbať napríklad..ehm..nožík? No niektorí uvažujú inak. Veci bez ktorých "neprežijú" sú amulety, ktoré im pomáhajú k psychickej pohode a vyrovnanosti. 
Keď človek ide niekam na dlhší čas (mesiace) tak zvažuje čo si vziať a čo nie. Väčšinu tvorí oblečenie (lebo predsa nemôžeme chodiť len tak nahí), nejaká tá obuv a veci ktoré dennodenne používame aj v bežnom živote doma. A potom sú to TIE veci. 
Takže čo nesmie chýbať mne na zlatej lodi

#SLOVNÍK
 Slovník slovníkov! To že je liliput sa hodí, kedže niektorí ma občas volajú Lili a je to aj praktické, lebo nezaberie veľa miesta. Asi málokto by veril že sa v ňom ukrýva 581 strán! Neviem v ktorom roku bol vydaný, no jeden internetový antikvariát tvrdí že to bolo okolo prvej svetovej vojny! No a odkiaľ ho mám? Je to dedičstvo po mojom starom otcovi s ktorým som sa žiaľ nemala možnosť stretnúť (v tomto živote). 

#MISKA1
Keď už zlatá loď tak jedine s hipsterským pirátom na nej! 
Pásikavé tričko, fajka (mieru) a šatka na hlave musí byť! :D
Misku som si kúpila už pred pár rokmi na nejakom Urban (alebo inom?) markete v Starej tržnici v Bratislave, no netuším meno výrobcu, ale ak by ste náhodou niekto vedeli tak by ma to rozhodne potešilo lebo ten dizajn je veľmi podarený! :)

#MISKA2
 Druhú misku taktiež s loďkou som si zadovážila tento rok v Prahe na Čajomír festivale od veľmi zaujímavého výrobcu-predajcu krásnej keramiky. Je žiaľ (alebo našťastie?) tak alternatívny, že ho nenájdete na internetoch, jedine ak osudovo na nejakom podujatí podobného razenia v Čechách či na Slovensku (napríklad na každoročnom podujatí Keramické trhy v Pezinku?).

#KALABASA
 Kalabasa! A bombilla! Pre milovníkov čajov známa vec, no pre tých čo nevedia...tieto dve vecičky slúžia na vychutnávanie nápoja maté pripravovaného z listov cezmíny paraguajskej. Jeho účinky sú povzbudzujúce podobne ako aj pri káve. Maté je tiež údajne považované za nápoj priateľstva, kedže sa zvykne piť v kruhu priateľov či rodiny. 

#MATE
Najlepšie maté, ktoré som zatiaľ pila! Taktiež z Čajomír festu z Pražského Vyšehradu.

#DOPISNÝ PAPIER
 Bez dopisného papieru si asi už ani neviem predstaviť život. V dnešnej uponáhľanej dobe, kedy čakáme že dotyčný/ á dostane našu správu okamžite, je klasická pošta upokojením (vyslobodením) na duši, ale aj tele. No dnes veru nie je jednoduché zohnať dopisný papier. Väčšinou majú len taký pre deti s motívmi súčasných rozprávok a obľúbených hrdinov...akoby "dospeláci" už nevyužívali poštu! To je ako s ihriskami, aj tie sú len pre deti...akoby sa človek po dovŕšení 18 rokov už nemohol "hrať"! Lebo musíme mať dôstojnosť...bleh!
Tento dopisný papier som zohnala v ŠEVTe (no pred asi 2 rokmi).

#POHĽADNICE
Okrem dopisov samozrejme aj pohľadnice. Tie už trocha strácajú na intimite slova, nakoľko jej obsah si môže pozrieť aj niekto iný okrem odosielateľa a prijímateľa. Ale stále majú svoje čaro a mňa ich posielanie z výletov, či len tak pre radosť stále baví! :) 
Pri ich výbere som ale dosť náročná a radšej nekúpim nič ako "škaredú" pohľadnicu. Pohľadnice sú tak trocha fetiš, závislosť...keď raz začnete, už nemôžete prestať! :)
Tieto sú z: kompot, cocopinda, ex libris v sng, tate modern, galéria dielo art ...takže možno povedať že dobré pohľadnice treba hľadať (aj) v galériách a dizajnových obchodíkoch :)
P.S.: ak by ste chceli ušetriť za známku, namiesto nej napíšte skratku STS (student to student) a jednoducho vhoďte do poštovej schránky!
P.S.2: ak by ste ale predsa nechceli ušetriť na známke, aj tie majú svoje čaro :) (ako mi pripomenul jeden múdry priateľ- vďaka Ti!)
P.S.3: Elephant chooses to stand on Your car! 16.-22.9.2016 Európsky týždeň mobility! (MHD s vodičákom zadáča okrem iného, tak šup na bajk/ nohy/ skejt/ korčule...)

#KLOBÚK
 Keď sa povie klobúk tak ja si predstavím ten, ktorý mal Pan Tau. Pan Tau je niekto kto predstavuje eleganciu, šarm, dobro, kúzlo a čaro detstva. Pan Tau je niekto, koho by človek chcel mať ako otca/ starého otca, kamaráta, alebo prinajmenšom ako známeho. 
Prvý diel tohto seriálu vznikol v roku 1966. Seriál bol prvým v Československu, ktorý vznikol v koprodukcii s kapitalistickými krajinami.
Pan Tau nerozprával. Bol podobný bytostiam z iného sveta. Možno anjelom. Každopádne kto nevidel, tak by mal! (aj v pretlaku neustále novo vznikajúcich seriálov, pretože Pan Tau je výnimočný a je "náš") :) 
Po takomto klobúku som túžila už asi vyše roka, a "sen" sa mi splnil v Londýne za 1£. Náhoda?
Myslím že nosenie klobúka je "kind of magic", len stačí uveriť! :)

ŠITÍČKO
Áno, väčšina z vecí v tomto zozname je prakticko- estetických, takže by som s nimi možno prežila na opustenom ostrove a moje oči by sa zároveň kochali ich "peknotou". Ale tak to už raz so mnou je, jednoducho mám rada keď sa spojí funkčná a estetická rovina. 
"Šitíčko" je vec ktorú nosím všade kam idem na viac ako zopár dní, lebo mám asi pocit takého "placebo" efektu. Jednoducho keď ho mám tak ho väčšinou nemusím ani použiť:) A navyše mi pripomína mamu, kedže to bol darček od nej (ako aj krásne sloníkové obliečky). <3

#NÁRAMOK ENERGIE
 Som jeden z tých ľudí, ktorí nemajú nonstop nekonečno energie, netrpím hyperaktivitou a spím celkom rada a pokiaľ možno tak dlho. Keď káva čaj a iné triky na dobitie energie nefungujú, tak pomáha tento náramok. A keď aj nie tak nevadí! :)

#KRASOHLED
Táto vec je ako stvorená na opustený ostrov, na skúmanie horizontu z paluby Zlatej loďky, na pozorovanie východu či západu slnka, cválajúce kone, idúce električky (alebo šaliny)...jednoducho je dokonalým spoločníkom na všetky miesta v tomto vesmíre! 
Neviem či som bola z nejakej veci viac nadšená toto leto...napokon všetci ľudia môjmu srdcu blízky už s ním prišli do kontaktu a tí čo ešte nie tak rozhodne prídu!

#LAPAČ SNOV
Last but not least...very important thing! 
Počnúc pobytom v Slovinsku...sloní lapač snov nesmel chýbať ani na tejto výprave! 
A ako zisťujem jeho umiestnenie nemôže byť len tak random! Pri nohách (omylom) prvú noc- čistá katastrofa, druhý deň veľmi blízko pri hlave hádam ešte väčšia, tretia noc bola oukej- len som blúdila Baumaxom a nevedela som nájsť cestu von :D 
Oh a áno, tento lapač je hand made by me, ale myslím že nie je problém zohnať nejaký hoc aj na Trnavskom mýte od Indiána hrajúceho na panovej flaute.


Takže...hádam ma budú tieto amulety ochraňovať, pomáhať mi vo dne v noci, skrátka budú na pomoci! :)
Jeseň je tu. Jeseň je sen. Tak si ju užime magickú...s listami šuchotajúcimi pod nohami, šarkanmi vejúcimi nad hlavami a posedením pri dobrom čaji, káve či pive s tými milovanými. :)



all photos by me


Komentáre

Obľúbené príspevky