BRATIS-LÁVA*


"Z Bratislavy idú vlaky, vlajú svetlá, vlajú vlajky. A naše sny tam nad nimi, blednú jak dym nad komínmi…" (Živé kvety: Bratislava 1)

*láva, -y žen.r. tekutá hmota sopečného pôvodu: vyvretá l., pren. životná l., l. oduševnenia prekypujúca, mimoriadna sila.
(http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=l%C3%A1va)

Bratislava moja milá. Píšem Ti takto vyznanie sem na blog, lebo na písanie kriedou po uliciach je teraz celkom zima a musela by som si zašpiniť rukavice. Na sprejovanie všetkých tých slov už asi nikde nie je miesta a tie spreje tiež niečo stoja. Na písanie na papier či do zošita síce mám všetko potrebné, no bojím sa že by sa to niekde zapatrošilo a vôbec.
Bratislava moja milá, píšem Ti takto vyznanie lebo o Tebe posledné dni, týždne, mesiace veľa rozmýšľam. 
Mnohí to robia, vymýšľajú, plánujú, stavajú, brázdia Ťa, kritizujú, objavujú...ja však, som Tvojou súčasťou, tak ako Ty mojou. Prihováram sa Ti (v duchu) keď idem pešo, na bicykli, či v električke. Snažím sa byť k Tebe férová, neničiť Ťa, ale šetriť. Niektorí sa k Tebe chovajú ako k pubertiačke, flirtujú s Tebou, ohovárajú Ťa, si pre nich len taká letmá známosť, nič vážne. Niektorí s Tebou majú vzťah na jednu noc (alebo ani to). Ale ty už dávno nie si pubertiačka, ale milá pani dôchodkyňa, ktorá si už toho preskákala až až. Ktorej ubližovali a stále tak niekedy konajú. Niektorí. Iní si k Tebe hľadajú cestičky, cesty, niekedy aj diaľnice. Robia Ťa lepšou, rozumejú Ti, alebo sa o to aspoň snažia. Majú Ťa radi takú aká si. A nie je to celé o tom? Veď aj my ľudia chceme to isté. 
Môj vzťah k Tebe je vrúcny. Si ako mama, čo ma vychovala, sestra čo mi je aj kamarátkou, ale aj stará mama, ktorá má vždy koláč a dobrú radu ako eso v rukáve. Všetky v jednej. 
Píšem o Tebe ako o žene lebo si Tá Bratislava. 
Nikdy nad Tebou nestratím trpezlivosť. Budem veriť, že ľudia budú dobrí k Tebe, aj k sebe (navzájom). 
Verím, že Ťa budú zveľaďovať a nie ničiť. 

BRATISLAVA
Pripíjam na Teba,
veštím Ti z karty.
Idem po stopách, 
nachádzam cesty.
Dívam sa zo striech
dívam sa na strechy.
Dívam sa na Teba,
detskými očami.









Foto: 1/ Michal Babincak, from Critical Mass Bratislava
2-8/ me, all from Bratislava



Komentáre

Obľúbené príspevky